perjantai 13. heinäkuuta 2012

Kosmetiikan orja? 4. osa

Kosmetiikan orja? -sarjassa bloggaaja pohtii suhdettaan kosmetiikkaan.

 

''Suhteeni kosmetiikkaan on omien sanojeni mukaan kieroutunut. Rakastan kosmetiikkaa normaalia nuorta naista enemmän ja saan sen kulutuksesta sekä ostamisesta suurta iloa itselleni, mutta samalla minua oksettaa omistaa paljon kosmetiikkaa. Kosmetiikkaan hurahtamisesta seuraa ikään kuin kierre, jonka syövereistä on yhä vaikeampi nousta ylös. Toinen puoli minusta ei edes halua nousta ylös, sillä viihdyn vallan mainiosti kynsilakkakokoelmani parissa tai uusia tuotteita testailemassa.'' Kosmetiikkaholisti Kätsy

 

 Viimeksi kirjoitin aleshoppailusta ja tänään haluaisin jutella keräilystä. Kosmetiikka ja erityisesti meikit ovat minulle ikään kuin keräilyharrastus ja haalin jatkuvasti jostain uusia tuotteita kokoelmiini. Kokoelma ei tarkoita minulle suurta määrää tavaraa, jota ei saisi pidellä tai kuluttaa, vaan ihan oikeasti käytän kaikkia tuotteitani. Jos en käytä, laitan eteenpäin tai roskiin. Viimeksi lahjoitin kulmakynäni eteenpäin, koska se oli minulle täysin väärän sävyinen, mutta Taitavalle Tiikerille juuri sopiva. En siis myöskään halua omistaa vaan omistamisen ilosta, vaan haluan, että kokoelmani tuotteet ovat minulle sopivia ja sellaisia, joita voin ja osaan käyttää. Ja jos en osaa, opettelen.


Kuva täältä.
Keräilyni on intohimoista ja sen lisäksi, että nautin päivittäin ''kokoelmastani'', mietin päivittäin, miten voisin kehittää sitä entistä toimivammaksi. Minulla on tälläkin hetkellä mielessä about 100 tuotetta, jotka haluaisin niin paljon lisätä kokoelmiini, mutta rahallisesti se ei vaan ole mahdollista. Mielestäni on kuitenkin tärkeää, että minulla on visio siitä mitä haluan, vaikka en kaikkea koskaan elämässäni tule saamaankaan. Haaveilu on positiivinen asia ja on oikeasti mahtava tunne, kun saa jonkun pienenkin asian toteutettua. Viimeksi olin kuolla onnesta käydessäni Helsingin M.A.C-pisteellä sekä Inglotissa. Olen vieläkin sellaisessa huumassa, etten edes vähään aikaan halua uusia meikkejä, koska haluan iloita näistä. Parasta kaikessa kuitenkin on, että vain harvan tuotteen kohdalla huuma loppuu niin totaalisesti, että kyllästyn. Käytän edelleen hymy korvilla Naked palettiani, vaikka se onkin jo vähän vanha juttu, sillä on tullut Naked 2 ja Smoked. Mutta mitä sitten? Ideana keräilyssä juuri onkin se, etten osta mitä lystää, vaan hankin vain ja ainoastaan tuotteita, jotka oikeasti haluan. Siksi Naked on minulle edelleen rakas, vaikka moni on saattanut jo unohtaa koko paletin.

Ei se määrä vaan se laatu.

Jonkun mielestä minulla saattaa olla liikaa kynsilakkoja. Mielestäni minulla on niitä sopivasti, omistin sitten 10 tai 200, koska ne kaikki ovat minulle rakkaita ja oikeasti käytän niitä kaikkia. En hanki uusia lakkoja hetken mielijohteesta, vaan mietin onko minulla vastaavia jo ennestään ja tulenko käyttämään niitä. Pienellä ajatustyöllä välttyy virheostoksilta ja jos kuitenkin tulee hankittua joku, jota ei tee mieli käyttää, sen voi aina antaa eteenpäin jollekulle, joka sitä haluaa käyttää.

Kaikenkaikkiaan rakas kokoelmani on vielä pieni, joten en yleensä pode syyllisyyttä ostaessani haluamani luomiväripaletin, vaikka en tosiasiassa en ehtisi nykyisiäkään käyttää loppuun yhdessä elämässä. Kiroankin kaikki kosmetiikkavalmistajat, jotka kehittelevät koko ajan uusia tuotteita, jotka haluan ehdottomasti omistaa ja samalla kaikki muut harrastelijat, jotka ylistävät jotain tuotetta niin paljon, että se vaan on pakko hankkia :D Tosin, kaikki muiden suosittelemana ostamani tuotteet ovat oikeasti olleet niin hyviä, kuin sanotaan.

Olen ''kaikki tai ei mitään''- ihmisiä, jotka yhden tuotteen hankittuaan haluaa ne kaikki. Maailmassa on ihan liikaa kaikkia ihania tuotteita ja siksi tämä on niin vaikeaa, koska en pääse ikinä täydellisyyteen :D En pysty edes ostamaan jotain tiettyä lakkaa O.P.I.n kokoelmasta, vaan pakko saada ne kaikki! Tosin tulee kyllä halvemmaksikin ostaa koko sarja, kuin esimerkiksi kaksi lakkaa. Eikä koskaan saisi kokeilla mitään uutta tuotesarjaa, koska tulee hirveä himo saada niitä lisää ja yhtäkkiä onkin jo niin monta sarjaa keräilykohteena, ettei pysy mitenkään perässä. Huh.

Löytyykö lukijoista muita kaltaisiani keräilijöitä? Painotan kyllä vielä, että en siis keräile vaan ostamisen ilosta, vaan oikeasti käytän kaikkia tuotteita ja niin loppuun, kuin mahdollista.

Tästä pääset lukemaan sarjan aiemmat osat:
1. Osa
2. Osa
3. Osa

2 kommenttia:

  1. Koska tulee taas videoita?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen koko päivän yrittänyt ladata uutta videota, mutta on ollut vähän ongelmia. Niin pian tulossa siis kuin Youtube antaa periksi :)

      Poista

Rohkeasti vain raapustamaan omaa mielipidettä tai kysymystä kommenttikenttään! :)