tiistai 10. heinäkuuta 2012

Reissuostokset

Joku jo ehtikin kysellä, että mitä kosmetiikkaa Helsinginreissultani ostin. Tänään saatte nähdä ostokseni kuvien kera. Tulossa siis runsaskuvainen postaus :)

Tämmöisen pikkukasan kosmetiikkaa saalistin tällä kertaa! Aloitetaan vaikka Lushin tuotteista.

Tiesin haluavani tuorekasvonaamion, mutta valikoimaa oli niin runsaasti, että pohdin pitkään, mikä olisi minulle se mieluisin. Uusimmassa Lush Timesissa oli hauska kuvasarja, jossa näytettiin, kuinka BB Seaweedia valmistetaan ja valitsin siksi itselleni sen. BB Seaweed ei liity mitenkään uusiin BB-voiteisiin, vaan se on sanaleikki BBC-lyhenteestä.

Koitin jo kerran tätä kasvoille ja tykkäsin hirmupaljon! Paremman tuntuinen iholla kuin Brazened Honey ja lopputuloskin oli tosi mukava. Mieskin sanoi minulle tänä aamuna, että taidan hoitaa ihoani liikaa, kun se on persikkaisen pehmeä :) Kiitos BB Seaweed, on mukava huomata itse tuotteen pehmentävä vaikutus, mutta vielä mukavampi, kun joku toinen huomaa saman ja sanoo sen ääneen. Harmi, ettei tätä saa Lushin verkkokaupasta! Hintaa oli muuten 9,95€

Toinen Lushista ostamani tuote oli Jackie Oates (13,95€).Pähkäilin Light Pinkin ja Jackie Oatesin välillä, mutta päädyin kuitenkin tähän, koska tämä oli mielestäni minulle sopivampi. Jackie Oates on monikäyttöinen tuote, sillä sitä voi käyttää sävyttävänä kosteusvoiteena, meikkivoiteena sekä peitevoiteena. Kädelle testattuna peittää hyvin, mutta vielä en ole tositilanteessa ehtinyt tätä testailemaan.

Yleensä Lushilta tulee ostettua saippuaa tai muita ihonhoitotuotteita, joten on kiva päästä myös kokeilemaan heidän meikkituotteitaan. Värivoide sisältää kasviöljyjä, joten senkin hoitavuutta on ajateltu.

Fair Trade Foot Lotionin tiesin heti haluavani. Kukapa ei haluaisi pinkkiä jalkavoidetta? Tuote sisältää reilun kaupan luomukaakaovoita.

Olen hieronut tätä jalkoihini joka ilta ostopäivän jälkeen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Koostumus on jogurttimainen ja tuntuu kosteuttavalta. Vaikka sisältääkin piparminttua, niin ei jäädytä yhtään jalkoja. Minulla on aika huono ääreisverenkierto, joten jalat ovat aina ihan jäässä, enkä halua kyllä jäätyä yhtään enempää! Tätä jalkavoidetta ei kyllä voi millään tapaa vastustaa.

Tuote oli aika hintava (14,95€), mutta en kadu ostostani yhtään.

Kaupan päälle myyjä antoi minulle vielä Friends with Benefits hierontapalasta näytteen. Hierontapala sopii kuulemma ärtyneelle iholle, joten katsotaan nyt, koska tulisi sopiva tilaisuus kokeilla tätä.

Mies ihastui suihkujellyihin ja osti itselleen Whooshin :D Sillä on nyt sitten mukava leikkiä suihkussa. Whooshin tuoksu on aika raikas, joten sen puolesta sopii myös miehille. Haluaisin itsekin suihkujellyn, mutta suihkutuotteita on jemmassa vielä moneksi vuodeksi, joten en saa ostaa sellaista vähään aikaan.

Mic Macissä poiketessani ostin tällaisen Beauty Junky kasvonaamion, koska pakkaus oli niin pirteä. Odotukset eivät ole korkealla, mutta kivaa vaihtelua tällainen.

Tämmöiset lupaukset tällä tuotteella.. Hintaa oli ehkä 1,90€

Yksi shoppailun kohokohdista oli käydä M.A.C pisteellä. Lankesin tällaiseen uuteen Mineralize luomiväriin, joka on kauniin harmaa. Sävyn nimi on Earthly. Meinasin ostaa jonkun värikkään, mutta myyjä suositteli tätä sopivimmaksi minun silmiini, joten päädyin siihen. Päätös oli hyvä, koska tämä on todella kaunis harmaa (miksen ottanut enempää kuvia??), enkä olisi osannut muuten miettiäkään tätä. Säästelen tätä syksyksi ja käyttelen nyt kesällä kirkkaampia värejä meikissä. Hintaa oli n. 23€.

Toisen myyjän kanssa kokosimme minulle tällaisen nelospaletin :) Kerroin myyjälle millaisia sävyjä yleensä käytän sekä toiveeni luomivärin lopputuloksesta. Monen tuotteen swatchauksen jälkeen muodostui tämä nelikko.

Olin lukenut arvosteluja luomiväreistä ja tehnyt listaa, mitä arvostelujen perusteella kannattaisi ostaa. Olin tehnyt myös listan sävyistä, jotka swatchien perusteella miellyttivät minua itseäni. Loppujen lopuksi päätin kuitenkin enemmän hyödyntää myyjän ammattitaitoa ja omaa silmääni enkä ottanut listoja edes mukaan matkalle.

Paletin sävyt ovat vasen yläkulma: Orb (satin), oikea yläkulma: All That Glitters (veluxe pearl), vasen alakulma: Purple Haze (matte), oikea alakulma: Shadowy Lady (matte). Hintaa paletilla oli n. 60€

Meikissä en ole ehtinyt kokeilemaan kuin Orbia kulmaluulla. Heijastaa kivasti vaaleanpunaista :) Täytyy lähiaikoina koittaa tehdä tällä erilaisia meikkejä.


Täytyi tietysti myös poiketa Kluuvissa Inglotin myymälässä. Siellä kokosimme myyjän kanssa minulle tällaisen paletin. Pahoittelen luomivärimurusia. Sävyjen numeroita en osaa sanoa, koska en jaksa kaivaa nappeja irti paletista, mutta ehkä se ei haittaa.

Halusin kivoja kesäsävyjä ja siksi päädyin suosikkiväreihini oranssiin ja vaaleanpunaiseen :) Myyjä suositteli minulle myös kultaista nappia ja näytti kädelle, kuinka hyvin se sopii esimerkiksi oranssin kanssa ja siksi minun oli pakko ottaa myös se mukaan. Alun perin tarkoitukseni oli siis ostaa kahden pannun paletti, mutta vaihdoin kolmoseen :) Hintaa paletilla oli reilut 30€.

Tällä paletilla olen jo tehnyt meikkejä ja olen tosi tyytyväinen. Sävyissä on loistava pigmentti ja kulta tekee paletista niin monipuolisen, että ihmettelen, miksi en itse tajunnut sitä. Ingloteja on saatava joskus lisää.


Cybershopista ostin vielä parit ripset 6€/kpl. Ylemmässä parissa on ulkonurkassa muutama tilantti ja alempien ripsien kärjet on kuorrutettu glitterillä. Juhlatarkoitukseen nämä ostin.

En ole laskenut ostosteni loppusummaa, mutta ihan kivasti rahaa kului ja saa taas tehdä töitä, jotta saa nämäkin kustannettua :) Kenkiä, laukkuja, koruja tai vaatteita en ostanut (okei halvan paidan), joten olen oikeutettu ostamaan kosmetiikkaa senkin edestä. Vaatteiden shoppailu on muutenkin aika tylsää ja viihdyn paremmin kosmetiikkaostoksilla.

4 kommenttia:

  1. Ooks kokeillu Make Up Factoryn tuotteita koskaan ? Ite ostin just kosmetologilta siltä luomivärin, jossa on neljä eri liilasta sävyä (ei silti mikään iso paletti). Kerran oon koklannu, makso hiukan yli 20e. Näät ens viikol :) t. Jane

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon vaa ohimennen kuullu tosta merkistä, mut kuvittelisin ainaki et on tosi hyviä :) Sää saat sit kertoo mul et onks hyvä ja mää haluun pääst hipelöimää sitä :D

      Poista
  2. Ihania meikkejä! Mua himottaa ostaa tuo macin luomiväri pakkiin! :)

    Inglotilla on mun pitänyt asioida jo pitkään, itsellä kuluu paljon nude ja mattasävyjä joten niitä tarvitsen palavasti!

    Aivan ihana blogi teillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jonna :) Oli niin mahtavaa päästä käymään noissa liikkeissä, koska olin haaveillut siitä niin pitkään! Nude- ja mattasävyjä ei koskaan ole liikaa, sillä ne on oikeesti niin käytännöllisiä, mutta shimmerisiä sävyjä tulee ostettua enemmän, koska ne on kaupassa niin houkutteleviä :P

      Poista

Rohkeasti vain raapustamaan omaa mielipidettä tai kysymystä kommenttikenttään! :)