lauantai 24. marraskuuta 2012

Naked Truth

Viikko sitten Tyyliä metsästämässä-blogin Veera heitti kaikille bloggaajille haasteen julkaisemaan itsestään käsittelemättömän kuvan ja vieläpä ilman meikkiä. Ajattelin aluksi, että ei minulla ole pokkaa lähteä haasteeseen, mutta sitten haaste vain levisi ja levisi (niin kuin olette varmasti huomanneet). Päätin tehdä omani viimeistään silloin, kun Kosmetiikkaobsession Annie julkaisi omansa ja ajatukset kolahtivat niin hyvin omiini.

Tässä olen minä.

Tänä aamuna juuri heränneenä.

Olen tottunut joka päivä näkemään itseni meikattuna, joten oudoksun meikittömiä kasvojani. Näytän mielestäni väsyneeltä ja värittömältä. Jos jonnekin eksyn meikittömänä (mitä tapahtuu hyvin harvoin), luulevat ihmiset minua kipeäksi. Tummat rinkulat silmien alla ja kalpea iho viestivät väsymyksestä, mutta tänä aamuna olin mitä virkein. Illalla minua odottavat afrikkalaiset pikkujoulut (jonka vuoksi tukkaakin eilen nillalla hieman kreppasin).

Meikkaan, koska haluan näyttää terveemmältä. Kasvot ovat minulle myös kuin tyhjä kangas ja meikkaan, koska haluan kokeilla kaikkia kivoja juttuja. Tunnen oloni hyvin epämukavaksi, jos en saa peittää tummia silmänalusiani tai tummentaa kulmakarvojani. Kesällä käydessäni mökillä saunassa ja tullessani takaisin kotiin, pelkäsin aina, että naapurit tulevat jostain vastaan ja näkevät minut tällaisena. Meikittömillä kasvoilla tunnen oloni epävarmaksi ja haavoittuvaiseksi, joten siksi peitän vähintäänkin nuo edellämainitut ''virheet'', ennen kuin lähden esimerkiksi kaupassa käymään.

En pidä meikkaamattomia ihmisiä mitenkään outoina ja tykkään persoonallisen näköisistä ihmisistä. Itseni kanssa vain olen kriittinen, enkä halua antaa ulos päin välinpitämätöntä kuvaa. Järjetön ajatus, sillä ei meikkaamattomuus tarkoita välinpitämättömyyttä. Ei näitä ajatuksia pysty itselleen järjellä selittämään.

En harrasta kuvanmuokkausta, kuin oikeastaan väreissä ja valossa. Mitään virheitä kasvoistani en ole koskaan korjannut blogia varten.

Haluan haastaa vielä kaikki bloggaajat, jotka eivät vielä ole uskaltautuneet julkaisemaan itsestään meikitöntä ja muokkaamatonta kuvaa.

11 kommenttia:

  1. sulla on kyllä niin isot silmät ettei meikittömyyttä juuri huomaa!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Mä en oo edes tollasta tajunnu ajatella :D

      Poista
  2. Voi että oot kaunis ilman meikkiäkin! Ei mua ainakaan haittais herätä joka aamu ton näkösenä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö? :D Ja kiitos sulle, piristit paljon <3

      Poista
  3. Eli et vieraile useasti kotikulmillasi ku lähet Hesaan opiskelemaan? Olet tosi kaunis ilman meikkiäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Voi olla, että käyn kerran kuukaudessa, mutta jos saan töitä Helsingistä, niin sitten harvemmin..

      Poista
  4. Okei.Yritätkö saada töitä Hesasta? Käykö mies sitten useimmin luonasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on nyt jo sellasia asioita, jotka menee sen verran henkilökohtaisuuden puolelle, joten niistä en blogissa puhu.

      Poista
  5. Ymmärrän. Jokainen tekee niin kun parhaaksi näkee. Mukavaa joulun odotusta.

    VastaaPoista
  6. Kaunis olet ilman meikkiäkin. Mustista silmänalusista johtuen kuljen aina ihmisten ilmoilla meikit naamassa, sillä muuten joudun kuuntelemaan ihmisten kommentteja siitä, että näytän sairaalta. Tekisi mieli huutaa heille, että "hei, tämmöinen minä oikeasti olen ja tältä näytän!" Ehkä ongelma on kuitenkin minun pääni sisässä, pitäisi vain rohkeasti näyttäytyä sellaisena kuin oikeasti on...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kyllä siihen meikittömäänkin nassuun tottuu, kun vaan rohkeasti sitä ''näyttelee'' ihmisten ilmoilla. Mua ei enää niin paljon hetkauta kulkea kaupungilla ilman meikkiä ja olen päässyt suurimmaksi osaksi yli ajatuksesta, että mitähän muutkin ajattelee, ajatelkoot sitten jos haluavat, sillä tältä minä näytän :) Rohkeutta vaan olla oma luonnollinen itsesi!

      Poista

Rohkeasti vain raapustamaan omaa mielipidettä tai kysymystä kommenttikenttään! :)