torstai 17. tammikuuta 2013

Kauan odotettu koulu alkoi!

Jes! Olen vihdoin päässyt vähän asettumaan aloilleni tänne Hesaan ja totuttelemaan uuteen elämään. Mahdottoman kova koti-ikävä, mutta tällä tavoin minulla riittää omaa aikaa ja voin täysin keskittyä opiskeluun. Olen ollut uskomattoman väsynyt ja kiireinen koko viikon, mutta tänään minulla on ollut niin energiantäytteinen päivä, että olen hoidellut asioita, siivonnut, tehnyt läksyjä ja ehdin vielä bloggaamaankin. Anteeksi siis, jos blogin puolella on hiljaista, sillä opiskelu ottaa aikaa. Yritän kuitenkin päivitellä aina kun jaksan.

Kouluun liittyviä postauksia on monesti toivottu ja niitä on helppo nyt toteuttaakin, koska kamera kulkee vakiovarusteena mukana meikkien lisäksi. Olen myös miettinyt, että haluan alkaa blogata oikealla nimelläni, mutta en millään kerkeä tekemään uutta banneria, joten vanha saa jäädä toistaiseksi olemaan.

Mutta joo siitä koulusta.. Tosiaan maanantaina aloitin opiskelut International Maker Academyssa, enkä ole koskaan ollut näin innoissani! Luokkakaverit ja opettajat ovat mukavia, ja koulussa on ollut hyvä yhteishenki. Motivaationi on korkealla ja olen saanut jo niin paljon irti opetuksesta. Koko ajatusmaailmani on jo ehtinyt muokkaantua uuteen suuntaan ja suhtaudun meikkaamiseen eri tavalla kuin vielä viime viikonloppuna :D On hienoa päästä meikkaamaan erilaisia kasvoja ja tarvitsenkin aina välillä malleja koululle. Jos joku Helsingissä asuva blogin lukija tahtoo minulle malliksi, niin sähköpostitse voi ottaa yhteyttä (katsykissa@hotmail.com).

Ensimmäinen koulupäivä meni lähinnä toisiin tutustuessa ja koulun sääntöihin sekä tiloihin perehtyessä. Toisena päivänä meillä olikin jo Ben Nyen maahantuoja Riitta Vaara Makeup House Oy:sta opettamassa meille meikkauksen saloja. Olen lukenut Riitan kirjat miljoonaan kertaan, enkä kyllästy koskaan, ja oli aivan mahtavaa päästä seuraamaan hänen opetustaan. Ihana ja eloisa persoona!

Riitta teki meikin käyttäen Ben Nyen ammattilaismeikkejä ja lopuksi saimme myös omat Ben Nye meikit, joilla voimme aloittaa opiskelun.

Riitta osallisti myös meitä oppilaita oikean meikkivoidesävyn valintaan, ja hän ohjeisti aina kokeilemaan ja sekoittelemaan sävyjä keskenään, jotta se täydellinen sävy löytyisi.

Kun sopiva pohja oli saatu valmiiksi, Riitta teki meille malliksi kaksi erilaista silmämeikkidemoa: tumman smokey eyen sekä vähän värikkäämmän klassisen silmämeikin. Riitalla oli hauska tapa opettaa, sillä hän pyysi meitä aina valitsemaan ne kaikista hirveimmät luomiväri/poskipuna/huulipuna sävyt, joista hän sitten loihti kauniin meikin. Opin, että ei kannata tuomita kamalimpia sävyjä, sillä oikein käytettynä ne näyttävät hyvältä.

Valmis meikki oli aika rohkea. Silmämeikkiä muokattiin lopuksi niin, ettei niiden eroa huomaa. Olisihan se mukavaa lähteä koulupäivän kotiin eripari silmillä :D Tosin toinen kulmakarva jätettiin tekemättä, sillä Riitta demonstroi meille kuinka meikki voi näyttää hyvältä ilmankin, jos on pitkä otsatukka. Ripsivärikään ei ollut tässä meikissä välttämätön (muistaakseni sitä laitettiin vain vasempaan silmään).

Tiistai meni siis näissä merkeissä ja kirjoitin kotona muistiinpanoja puhtaaksi kaksi ja puoli tuntia :D Sain siis paljon irti opetuksesta ja oli mielenkiintoista nähdä ammattilainen työstämässä meikkiä. Nyt minun kuitenkin pitää mennä tekemään läksyjä, sillä kotitehtävien palautuspäivä on huomenna, enkä ole vielä edes aloittanut. Ups! Nähdään taas.




Satu

14 kommenttia:

  1. Mä käyn kouluu Helsingis, ois kivaa toimia mallinasi joku päivä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kivaa :D Mä otan suhun yhteyttä, kun tulee sellanen päivä et kaikilla pitää olla omat mallit mukana. Kahteen ensimmäiseen kertaan sainkin jo mallit, mutta niitä tarvitaan niin hirveesti, että pääset vaikka kaksikin kertaa :D

      Poista
  2. Koulusi kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Odotan näitä juttuja vielä lisää :)

    VastaaPoista
  3. Tosi kivaa lukea kuulumisiasi koulun alusta. Olen varma, että susta tulee tosi hyvä, koska olen huomannut että kaikissa ammateissa se oma innostus asiaan on ehdottomasti tärkein. :)

    Ihanaa että saitte nimenomaan Ben Nyen meikit, olen itsekin kiinnostunut niistä. Ovat varmasti tosi hyvät ja laadukkaat. :)

    Mä tulisin mielelläni myös malliksi sulle joskus, olisi tosi kivaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Innostus vie kyllä lujaa eteenpäin ja halu olla työssään hyvä. Mä olen imenyt oppeja kuin sieni, joten toivottavasti saan ne vielä näkymään omassa kädenjäljessä

      Mä oon aina halunnut koittas Ben Nyeta ja ovat yhtä laadukkaita kuin olen ajatellutkin :) aion kyllä täydentää pakkia vielä MUFEn tuotteilla, koska saadaan aika hyvä alennus sinne :P

      Tosi kiva jos pääset mulle malliksi :) ilmottelen päiviä ja kellonaikoja, kunhan saan tietoon !

      Poista
  4. Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, tsemppiä opiskeluihin! :)

    VastaaPoista
  5. Voi että olet onnentyttö, kun saat opiskella tuollaista :) Olisi kiva kuulla jatkossakin opinnoista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Koitan huomenna saada uutta postausta aikaiseksi ;)

      Poista
  6. Miten vietät vk-loppua ja koska meet kotiseudullesi?

    VastaaPoista
  7. Hyvä,että viihdyt koulussa. Mutta et varmaan ehdi käymään kotikulmillasi kuin joka toinen kuukausi? Jos koulusi vie paljon aikaa? Koska teet postauksen miten putsaat aamuisin ja iltaisin kasvot?

    VastaaPoista
  8. Vosit kyllä vastata aina kaikkiin kommenteihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mitenkään ehdi vastata kaikkiin kommentteihin, mutta ei kannata suuttua, sillä luen kuitenkin kaikki kommentit.

      Poista

Rohkeasti vain raapustamaan omaa mielipidettä tai kysymystä kommenttikenttään! :)