sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Kosmebloggari mökkeilee osa 2

Viikko mökillä on mennyt oikein mukavasti ja alan olla aika tottunut viileyteen ja ulkoilmaan. Pihahommia on oikein kiva tehdä ja olen istuttanut kukkia oikein urakalla....



....kuten nämä bellikset terassin eteen. Tänään laitoin vielä ruusuja sekä vähän vaihtelin amppeleita ja kukkia sinne tänne. Vähän himottaisi vielä huvimajan ovelle laittaa jotain nättiä. Olen ajatellut kesäbegoniaa. Kasvimaa kukoistaa kivasti myös ja katsotaan saanko tuosta kurkkuamppelista yhtään satoa. Oli kiva tehdä kanakeittoa, kun sai laittaa yrttejä joukkoon omasta maasta :) Mieleni on raukea, kun saan tehdä puutarhahommia ja ripustaa pyykkejä ulos narulle kuivumaan. Saunan lämmityskin on alkanut tuntua mukavalta, eikä se ole enää miehen homma kokonaan. Upeinta on kuitenkin katsella kissojen leikkiä ja puuhia ulkona. Ne lannoittavat kasvimaatani hyvin :D



Ajattelin jakaa tässä postaussarjassa teille kivoja tuotteita saunaan ja mökille, jotka olen kokenut hyviksi. Avonin Advance Techniques Moroccan Argan Oil hiusnaamio kaikille hiustyypeille on sellainen.

Sauna tarkoittaa minulle puhtautta, lämpöä sekä hieman hemmottelua. Siksi tykkään käyttää kerran viikossa hiusnaamiota lauteilla lämmitellessäni. Hiukset kärsivät kuumuudesta, ellei niitä suojaa hyvin. Minulla on huovutettu saunalakki, jonka ostin kehitysvammaisten työtoiminnan järjestämistä myyjäisistä, mutta olen harmikseni laittanut sen paikkaan, josta se ei ole hypännyt silmilleni. Luulin jättäneeni sen mökille, mutta minun täytyy etsiä sitä kotoa. Kosteat hiukset kannattaa suojata lakilla, jotta löylyjen kuumuus ei pääse vahingoittamaan niitä.

Saunassa kannattaa käyttää hiusnaamiota, koska saunan lämpö tehostaa sen vaikutusta. Moroccan Argan Oil - hiusnaamio silottaa ja hoitaa hiusta. Minulla on pörröisyyteen taipuvat hiukset luonnonkiharuuden ansiosta, joten tehokosteutta kaivataan aika ajoin. Advance Techniques on edullinen hiustenhoitosarja ja markettihintaiseksi tuotteeksi hyvä. Lemppari hiusnaamiolleni Gorgeous Londonin hair maskille Avon ei pärjää, mutta kuten sanoin, edulliseksi tuotteeksi hyvä ja pienellä budjetilla kannattaa kokeilla. 



Mökillä haluan hoitaa meikkaamisen pois alta nopeasti ja vähin tuottein. En meikkaisi ollenkaan, ellei se olisi välttämätöntä töihin menon takia. Töissä on kuitenkin käytävä ja kaupungillakin kiva pyörähtää silloin tällöin (mökiltä keskustaan matkaa 1km, mutta silti mökillä tuntuu, kuin sivistystä ei olisi lähimainkaan), joten meikkaus on välttämätöntä täälläkin. 

Meikkipohja hoituu nopeasti Dermosilin mineraalipuuterilla (Fair) ja BH Cosmeticsin kabukisiveltimellä, joka on pirteän punainen. Puuterimainen meikkipohja on tosi hyvä mökille, koska ei tarvi sotkea fluideilla ja meikkipohjan pyörittelee kasvoille hetkessä. Dermosilin mineraalipuuterilla saa minun makuuni sopivasti peittävän pohjan. Edullinen tuote tämäkin, sillä maksaa alle kympin. Vielä plussana hillitsee minulla t-alueen öljyisyyttä, mutta kuivalle iholle en suosittele. Ei ole vähään aikaan tullut käytettyä tätä meikkituotetta, mutta mökillä olen löytänyt Dermon uudelleen.

Seuraavassa postauksessa jatketaan taas mökkeilyä. Otan riemun irti niin kauan kuin tätä lystiä kestää :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rohkeasti vain raapustamaan omaa mielipidettä tai kysymystä kommenttikenttään! :)