keskiviikko 3. syyskuuta 2014

Älynväläys: Tangle Teezerin puhdistus

Kaksi vuotta sitten hankin tämän loistokaverin eli Tangle Teezerin, joka on siitä lähtien ollut jokapäiväisessä käytössä, enkä ole tavalliseen harjaan sortunut kuin hätätilanteissa. Olen saanut Tangle Teezerista rahalleni vastinetta, sillä se on pitänyt hiukseni todella hyvässä kunnossa ja selvittänyt aina takut hellävaraisesti. Kesällä löysin todella hyvästä tarjouksesta vielä pikkuisen hopean matkatakkukammankin, joka kulkee kivasti matkoilla samettipussukassa ja käsilaukussakin tarvittaessa. Olen varmaan aika poikkeuksellinen nainen, sillä minulla ei yleensä ole kampaa käsilaukussa. Tuulitukka on minusta jees :)

Blogissa on ollut koko kesän ajan aika hiljaista, mutta kerron kuulumisia paremmin vasta seuraavassa postauksessa. Nyt on pakko jakaa teidän kanssanne tämä vinkki, jonka olen itse tajunnut vasta tänään!

Kaksi vuotta Tangle Teezerin kanssa ei ole ollut niin helppoa, kuin aluksi annoin ymmärtää. Pinkki takkuharjani on todellakin paras harja ikinä, mutta sen puhdistamisen koen erittäin vaikeaksi! Käytän hiuksissa muotoilutuotteita ja öljyä, jotka kerryttävät harjan pintaan yhdessä päänahan talin kanssa likaa. Irtohiukset saa helposti napattua harjasta pois, mutta harjaksiin jää silti ärsyttävää töhnää, joka ei lähde helposti huuhtomallakaan. Kahden vuoden aikana olen koittanut puhdistaa piikkejä kaikilla saippuoilla, liinoilla, suihkuttamalla... Ei lähde. Kynsin raaputtamalla lähtee todella helposti, mutta on aika työlästä raaputtaa joka piikki kaikin puolin. Tämän urakan olen joutunut tekemään ties kuinka monta kertaa ja tänään kypsyin asiaan, koska harja oli niin törkyinen ja se olisi pitänyt taas puhdistaa. Päätin heittää koko p**kan roskiin ja hakea Sokoksen Kauneuspäiviltä uuden.

Suihkussa kynsiä putsaillessani sain kuitenkin idean puhdistaa Tangle Teezer kynsiharjalla. Ja kuinkas siinä kävikään...





Tangle Teezeristä tuli ihan uudenveroinen helposti ja nopeasti! Pientä kulumaa on tietysti tullut ajan myötä, mutta muuten kuin uusi. Tunsin itseni ensin aivan neroksi keksiessäni ratkaisun tähän äärimmäisen pieneen, mutta ärsyttävään pulmaan, mutta pian totesin vain olleeni tyhmä, koska en keksinyt tätä aiemmin :D Tyhmyyttäni varmasti lisää, että kerron täällä julkisesti ääneen kamppailleeni tällaisen ongelman kanssa, mutta jos on olemassa joku toinenkin, joka miettii helppoa tapaa puhdistaa Tangle Teezeria, niin tässäpä sinullekin hyvä vinkki.

Kiitos ja kuittaus. Kuullaan taas pian! ps. Te lukijat olette minulle tärkeitä ja siksi luvassa pian arvontaa! Pysykää kuulolla.

9 kommenttia:

  1. Mä heitän Teezerin vaan tiskikoneeseen, puhdasta tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heitätkö :D Avaatko kahteen osaan sitä ennen vai heitätkö tommosena mötikkänä?

      Poista
  2. Hyvä vinkki, kiitos! :) Mä olen tähän mennessä alistunut vaihtamaan TT:n noin vuoden välein, mutta noin sille voisi ostaa vähän lisäaikaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä :) Kannattaa kokeilla, sillä säästyneen rahan voi sitten käyttää johonkin muuhun.

      Poista
  3. Minä käytän hiusharjaa (siis luonnonkarvaista) siinä on vielä varsikin eli jatkojalostettu tuote :D Olen aina putsannut sillä harjat (ihan tavalliset) ensiksi kuivaharjaan karvat irti ja sitten shampoon kanssa pesen kaikki talon hiusharjat puhtaaksi.
    Nina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kanssa hyvä vinkki harjojen puhdistukseen :)

      Poista
  4. Ninan kanssa samoilla linjoilla. Terkkuja :-)

    VastaaPoista
  5. Just tänään kattelin omaani ja nyrpistin. Testataanpa tätä. :)

    VastaaPoista
  6. No tulipa itsellekkin pöllö olo kun en ole ennen tajunnut :D Kiitos vinkistä, nyt on taas puhdas harja :) <3

    VastaaPoista

Rohkeasti vain raapustamaan omaa mielipidettä tai kysymystä kommenttikenttään! :)